Lada gyár



Története:

1966-ban állapodott meg a Fiat egy Szovjetunióban épülõ autógyárról a szovjet autóipari miniszterrel. Az üzem 1970-ben indult be.
Az elsõ VAZ 2101 és a kombi VAZ 2102 típusoknak az 1967-es év autója; a Fiat 124 volt az alapja.
1972-ben jött ki új modell a VAZ 2103; azaz az ezerötszázas. Ekkor már 320 ezer autó készült el; a késõbbi évekre pedig 660 ezer darab a tervezett mennyiség.
1973-ban az üzem területe eléri a 2 millió négyzetmétert és 70 ezer munkást foglalkoztat.
1978-ban készült el az elsõ terepjáró, a Niva.
1980-ban jött ki az elsõ „kocka-Lada” a 2105.
1981-ben készült a második ikerlámpás az egyhatos 2106 1983-ben jött ki a szerelõszalagról a második kocka, a VAZ-2107 1984-ben jelent meg (elõször Szputnyik néven) az elsõkerék-hajtású Samara.
1994-ben jelent meg az új Niva a 2123-as.
1996-ben jelent meg az új típuscsalád a 2110-es.
2000-ben elkészült a Lada történetének elsõ 16 szelepes motorja, illetve megjelent a 2111-es kombi illetve a 2112-es ferdehátú.
2004-ben indult a Kalina gyártása(VAZ-1118, kombi 1117, csapotthátú 1119).
2007-ben indult a Priora (VAZ-2170) gyártása.
2008-ban indult a Priora (VAZ-2172) 5 ajtós változat gyártása.
2009-ben indult a Priora (VAZ-2171) kombi változat gyártása.
2010-ben indult a Priora (VAZ-21728) Coupe változat gyártása.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése